perozheha

پروژه ها - مرجع تخصصی دانلود پروژه های مهندسی

۶ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

دانلود پاورپوینت گونه های مختلف انگور


پاورپوینت گونه های مختلف انگور

پاورپوینت گونه های مختلف انگور شامل 30 اسلاید قابل ویرایش می باشد

گوشه ای از مطلب:

انگور یکی از مهم ترین میوه هایی است که از زمان های بسیار قدیم مورد استفاده ی بشر قرار گرفته است. عده ای از آگاهان معتقدند که انگور حتی پیش از پیدایش غلات وجود داشته است .انگور به طور وحشی و به مقدار فراوان در جنگلها وجود داشته و انسان های نخستین از برگ و میوه ی آن بهره می بردند.بر طبق روایات موجود حضرت نوح نخستین کسی بود که به پرورش انگور پرداخت .در نگاره های موزاییک های مصری که 3500 سال قبل از میلاد تعلق داشته و به دوران سلطه ی فنیقی ها و آشوری ها بر مصر مربوط می شوند می توان چگونگی کاشت و پرورش انگور را بطور کامل مشاهده کرد

مو گیاهی است از تیره ی آمپلی داسه که آن را سارمانتاسه و یا ویتاسه نیز می نامند.این تیره شامل 10 جنس مختلف است که عده ای از آنان جزء گیاهان زینتی بوده و جنس های دیگر،به استثنای جنس ویتیس که از لحاظ تغذیه مورد توجه است فاقد اهمیت هستند. جنس ویتیس به نوبه ی خود دارای دو جنس می باشد که از لحاظ تعداد کروموزوم متفاوت بوده و از یکدیگر تشخیص داده می شوند.

گونه ویتیس سینرآ (انگور زمستان) در نواحی جنوب شرقی آمریکا و تگزاس است، جزو انگورهای دیررس زمستانه به شمار می آید.برگ های آن بزرگ بوده ودر قسمت زیرین دارای کرک های بسیار فراوانی است.حبه های آن ریز و سیاه رنگ بوده و محصول آن زیاد است.

ادامه مطلب...
۲۹ آبان ۹۵ ، ۱۶:۲۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

دانلود پاورپوینت ماهی رز بارب


دانلود پاورپوینت ماهی رز بارب

دانلود پاورپوینت ماهی رز بارب شامل 29 اسلاید قابل ویرایش می باشد.

گوشه ای از مطلب:

بارب ها یکی از زیر خانواده سیپرینیده و از گونه های زیبا و معروف ماهیان اب شیرین می باشند. در مناطق وسیعی از رودخانه ها در هند، سنگاپور، اندونزی، مالزی، سوماترا و ... نسبت به گونه یافت می شوند. بارب ها زندگی گروهی را ترجیح می دهند و در گروه شاداب ترند. ابی که نسبتاً خنک و پر اکسیژن باشد را ترجیح می دهند. انواع بارب ها تخم گذارند و برخی گونه ها به راحتی تکثیر می شوند.

انواع بارب ها شامل تایگر بارب، گرین بارب، رزی بارب (Barbusconchonius)، شوبرتی بارب و بارب زرد از جمله باربهایی هستند که در ایران بخوبی قابل تکثیر و پرورش هستند. زندگی تمام باربها با همدیگر شباهت دارند. اگر به روش صحیح و در سطح بالا این ماهیها را پرورش دهید، از نظر اقتصادی پر سود می باشد. ماهیهای بارب بسیار مقاوم، سرسخت و پرتحرک هستند.

این ماهی معمولا 3 تا 5 سال عمر میکنند. بهتر است آنها را در گروههای 6 تایی یا بیشتر نگهداری کرد تا از از رفتار آسیب به باله ماهیان دیگر توسط آنان ممانعت شود. بهتر است ماهیانی با باله های بلند و شنای آرام نظیر بتاها و گوپی ها و گورامی ها با رزی بارب نگهداری نشود. باربها بدلیل پرخور بودن باید اکسیژن زیادی در آکواریم آنها باشد. چنانچه با کمبود اکسیژن مواجه شوند، خیلی سریع تلف می شوند. سن بلوغ باربها شش ماهگی است. ماهیهای مولد بهتر است از ماهیهای جوان، با نشاط، سالم و از شاه ماهیها انتخاب شوند.

ادامه مطلب...
۲۹ آبان ۹۵ ، ۱۶:۱۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

دانلود پاورپوینت اسب دریایی


دانلود پاورپوینت اسب دریایی

دانلود پاورپوینت اسب دریایی شامل 38 اسلاید قابل ویرایش می باشد.

گوشه ای از مطلب:

در طی 200 سال اخیر اسامی بیش از 120 گونه را به عنوان اسب دریایی معرفی کرده اند ولی مشخص شده است که بسیاری از آنها مترادف با گونه های همسان بوده اند. سر اسب های دریایی نسبت به بدن آنها زاویه قائمه تشکیل می دهد. اسب های دریایی با پیچیدن دمشان به دور ساقه علف های دریایی، مرجانها، چوب ها و یا هر شیئ طبیعی یا مصنوعی دیگر، خود را در آب نگه می دارند. این ویژگی ها، بعلاوه یک کیسه در انواع جوان، و چشمهایی که مستقل از هم حرکت می کنند مختص به طبیعت منحصر به فرد این ماهیان است.

اسب های دریایی بر خلاف اغلب ماهیان، به جای پولک یک لایه نازک پوست دارند که بر روی تعدادی از صفحه های استخوانی کشیده شده است. این صفحه های استخوانی به شکل حلقه هایی در اطراف بدن قابل مشاهده است. که این حلقه ها، و برجستگی روی صورت و همچنین برجستگی تاجی شکل روی سر، در شناسایی گونه ها مورد استفاده قرار می گیرند. برخی گونه ها، علاوه بر این ، دارای برجستگی های استخوانی و یا رشته های پوستی هستند که منشعب از حلقه های استخوانی می باشند.

اسب های دریایی استادان استتار هستند. آنها از طریق تغییر رنگ و تولید رشته های پوستی ، با محیط اطراف آمیخته میشوند. همچنین ممکن است تغییر رنگهای کوتاه مدت در هنگام نمایش حرکات عاشقانه و یا به هنگام سلام های روزانه میان اسبهای دریایی نر و ماده صورت گیرد.

ادامه مطلب...
۲۹ آبان ۹۵ ، ۱۶:۰۷ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

پاورپوینت موجودات اعماق دریا


پاورپوینت موجودات اعماق دریا

پاورپوینت موجودات اعماق دریا به صورت پاورپوینت شامل 15 اسلاید قابل ویرایش می باشد.

گوشه ای از مطلب:

گونه های جدیدی از موجودات اعماق اقیانوس کشف شد که تصور ما را نسبت به حیات اعماق اقیانوس اطلس تغییر داد. اغلب آنها خیلی عجیب و غریب هستند، نمیتوان تشخیص داد که در چه جهتی حرکت میکنند یا این که دهانشان کجا است. تصاویری که می بینید، منتخب وایرد از عکسهای محققین دانشگاه ابردین در طول بیش از 300 ساعت غواصی با استفاده از ابزارهای کنترل از راه دور است. این موجودات در عمق 700 متر تا 3.6 کیلومتری اقیانوس و در طول رشته کوههای میانه اطلس زندگی میکنند.

سه گونه از این مجموعه که مانند کرمهای موجدار و رنگی به نظر میرسند، نه چشم، نه هیچ اندام حسی و نه مغز دارند، اما سر و دم دارند و احتمال میرود که گونه میانه موجودات بی مهره و مهرهداران باشند. محققین تجربه خود از این غواصیها را به تجربه آلیس در سرزمین عجایب تشبیه میکنند! از ژن جلبک‌های بزرگ در دهانه‌ ورودی رودخانه برای پرورش گیاهان خشکی زی مقاوم در برابر نمک استفاده کرد. از اسفنج در تهیه دارویی برای درمان تومور‌های گواتر استفاده شده با عروس دریایی ماده‌ای برای بی‌اثرکردن سم بوتولیسم موجود در کنسروها دارد.

از اجزای به دست آمده از خرگوش دریایی (اپلیژیا) به عنوان داروی بر طرف کننده‌ مو و از عصاره به دست آمده از غشای پوششی شکم پایان در عطر‌ها و بخورها استفاده می‌شده است بسیاری از باکتری‌های دریایی، از نظر زیستی بسیار منحصر به فرد عمل می‌کنند. مثل باکتری‌هایی که در خود فلز یا مواد معدنی جمع می‌کنند، تغذیه خود به خودی دارند یا با ترفند‌هایی نور از خود ساطع می‌کنند یا فرمول‌های غیر عادی از مواد می‌سازند.

ادامه مطلب...
۲۹ آبان ۹۵ ، ۱۶:۰۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

پاورپوینت جوامع گیاهی دریای خزر


پاورپوینت جوامع گیاهی دریای خزر

پاورپوینت جوامع گیاهی دریای خزر شامل 25 اسلاید و قابل ویرایش می باشد.

گوشه ای از مطلب:

دریای خزر یکی از بزرگترین و مهمترین دریاچه های آب شور دنیاست که بعد از انجماد دوران سوم زمین شناسی از سایر دریا ها مجزا گردیده و مجموعه ای از جانوران با منشاء آب شور را در بر دارد. مساحت این دریا 378.4 کیلومتر مربع با حجم آبی 78.1 کیلومتر مکعب، به طول 1030 کیلومتر و به عرض 435 کیلومتر که حداکثر عمق آن به 1025 متر نیز می رسد.

گیاهان عالی (ماکروفیت ها) در دریای خزر، به استثنای قسمت هایی که دارای آب کاملا شیرین است، کلا پنج گونه گیاه عالی از انواع مختلف در قسمت های دریا یافت می شوند. این گیاهان همگی متعلق به گیاهان گلدار بوده و در مناطق کم عمق ساحلی دریای خزر و در بستر هایی با جنس های متفاوت زندگی می نمایند. اکثر این گیاهان به مصرف تغذیه ماهیان و پرندگان آبی رسیده و گونه های مختلف ماهیان، بی مهرگان و بچه ماهیان در آنها زندگی می کنند.

گیاهان پست، جلبک های دریای خزر که جزو گیاهان پست محسوب می شوند، به صورت پریاخته، تک سلولی و گاهی اوقات دارای ساختمان بافتی می باشند.

در این بین جلبک های گروه سیانوفیتا (سیانوباکتریا) عامل عمده شکوفایی و تلفات ماهیان در منابع آبی هستند، گونه های متعدد این گروه با رشد سریع خود لایه قطوری در سطح آب بوجود آورده و به دو طریق موجب تلفات ماهیان و سایر آبزیان می شوند، اول با ایجاد مسمومیت توسط ایکتیوتوکسین، دوم با کاهش سریع اکسیژن محلول، موجب مرگ سریع و ناگهانی ماهیان می شوند، همچنین از بین رفتن این جلبک ها موجب افزایش بار آلی آب و تغییرات مضر شیمیایی در محیط های آبی می شود.

ادامه مطلب...
۱۵ آبان ۹۵ ، ۰۹:۱۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha