فرآوری ماهی مرکب

 

این فایل به صورت پاورپوینت و شامل ۱۵ اسلاید می باشد.

گوشه ای از مطلب:

ماهی مرکب، یا سَرپاوَر در گویش مردم جنوب ایران خساک یکی از بی‌مهرگان است. این ماهی از راسته هشت پایان و تیره سرپایان    دارای هشت عدد پا ( شش عدد کوتاه و ۲ عدد بلند ) یک جفت چشم ، یک  دهان با دو دندان غیر فکی ، بدن کیسه مانند  به شکل اتو می باشدکه در قسمت پشتی این ماهی کاتل بون قرار دارد که استخوانی بیضوی شکل و اسفنجی فرم است . که علاوه بر تثبیت شکل جانور باعث محافظت از ارگانها و احشاء داخلی می شود .

ماهی مرکب یکی از ماهیان بی مهره خلیج فارس می باشد که هر ساله صد ها تن از این ماهی ارزشمند توسط صیادان صید و بعد از عمل آوری در شرکت های فرآوری بصورت کامل یا فیله شده به کشورهای دور یا نزدیک صادر می شود . در استان بوشهر فصل صید این ماهی از بهمن ماه هر سال شروع و تا اردیبهشت ماه سال بعد ادامه دارد و به عنوان یکی از محصولات غیر نفتی علاوه بر اشتغال زایی ، فرآوری و صادرات آن باعث ارز آوری می شود .

قابل ذکر است که مردمان بوشهر سالهاست که به خواص دارویی کاتل بون پی بردند پودر آن در زمان خونریزی های ناشی از ضربه و درمان عفونت های خارجی استفاده می نمایند ، بومیان منطقه پودر آن را با دان و غذای طیور و دامهای خود مخلوط می نمایند که علاوه بر تنظیم کارکرد کبد و کلیه و کاهش تولید اسید معده و سایر خواص مربوطه بدلیل سرشار بودن از کلسیم وسایر مواد معدنی ، تاثیر بسزایی در رشد و سلامت دام و طیور دارد .

مزه آن کمی شور است ، رنگ آن سفید و قوام اسفنجی دارد ، مانند خود ماهی طبع بسیار گرمی دارد و بر روی فعالیت های کبد ، کلیه و کانال گوارشی موثر است . باعث تنظیم کارکرد کلیه و کبد می شود . تولید اسید معده را کاهش می دهد ، ترشحات لوکوسی بافت های پر خون را کاهش می دهد ، رطوبت را جذب کرده و با انقباض عروقی باعث جلوگیری از خونریزی می شود  و در درمان عفونت های اگزودایی پوست موثر است . کاربرد آن در درمان خونریزی و ایستایی رحم نیز مشاهده شده است.

این فایل شامل:

طبقه بندی علمی

مقدمه

صید

موارد مصرف

روش های آماده سازی و فرآوری

فرآوری به صورت تازه

به صورت فیله شده

به صورت خشک شده

کنسروی

خشک و دودی شده

رنگ

بو

طعم

اطلاعات

قیمت خرید:

2000 تومان

جهت دانلود پاورپوینت فرآورده های ماهی مرکب برروی لینک زیر کلیک کنید:

http://www.perozheha.com/downloads/powerpoint-processed-squid

perozheha