perozheha

پروژه ها - مرجع تخصصی دانلود پروژه های مهندسی

۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

دانلود پاورپوینت پرورش قزل آلای خال قرمز


پاورپوینت پرورش قزل آلای خال قرمز

پاورپوینت پرورش قزل آلای خال قرمز شامل 37 اسلاید می باشد.

گوشه ای از مطلب:

قزل آلا یعنی پاکی ونشاط آب. این ماهی یک آزاد ماهی تیپیک نهرهای کوهستانی ،رودخانه ها و دریاچه های اروپا محسوب می شود. همچنین در رودخانه های شمالی و مرکزی ایران نیز یافت می شود. این موجود خروشان تر از آب روان و مهاجم است که توانسته است باشرایط خاص زندگی در رودخانه کنار بیاید. به طور کلی این ماهی سردآبی محل زندگیش را دررودخانه ها و دریاچه جستجو میکند. وجود گیاهان بلند اکثرا ازنوع شویدی یا دمگربه  ای هستند که محل مناسبی جهت پرورش حشرات آبزی هستند واین گیاهان با دارا بودن حفره هایی میتواند قلمرو خوبی باشد و از جهتی سطح باز دریاچه باکمک کمترین وزش بادی حشراتی را به آب می اندازد که سفره پربرکتی است.

این نوع از قزل آلای خال قرمز به هم نوع رودخانه کرج خود بسیار شبیه است ولی از نظر رنگ کمی کم رنگ تر است ورنگ چشم آن بیشتر به صورتی متمایل است که به گفته برخی از محققان این نوع از قزل آلا در دریا ساکن بوده وپس از تغییر کردن سختی آب دردریا به رودخانه مهاجرت کرده اند.

ادامه مطلب...
۲۶ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۵۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

دانلود پاورپوینت قوانین و مدیریت تالاب ها


پاورپوینت قوانین و مدیریت تالاب ها

پاورپوینت قوانین و مدیریت تالاب ها شامل 24 اسلاید می باشد.

گوشه ای از مطلب:

بر خلاف رشد وآگاهی مردم وکشورها نسبت به اهمیت محیط های طبیعی به ویژه تالابها هنوز درک واقعی از کارکرد واهمیت این زیستگاههای حیاتی و متنوع بسیارپایین است. در تمام طول تاریخ،تالابها به عنوان اراضی نامناسب،بد،بی فایده،مضر،بستری برای زندگی وحوش و مامنی برای حشرات ناقل بیماریها شناخته می شدند. در واقع می توان تالابها را ازجمله نظام های حیات بخشی به حساب آورد که مطلقا جایگزین ندارند. تالابها مفید ترین ودرعین حال بدبیارترین اکو سیستم های طبیعت بشمار می آیند. هیچ یک ازاکوسیستمهای جهان به اندازه تالابها صدمات ناشی از کوته اندیشی بشروتمایلات خودخواهانه انسان محوری را تجربه نکرده اند.

در کنفرانسی به ابتکار آقای اسکندر فیروز و در رامسر در تاریخ دوم فوریه 1971 متن کنوانسیون رامسر مورد موافقت قرار گرفت و روز بعد به امضای نمایندگان 18 کشور رسید. کنوانسیون به محض دریافت هفتمین سند تصویب توسط یونسکو (امین معاهده) که از سوی دولت یونان تسلیم گشت اجرایی گردید. طرف‌های معاهده در این کنوانسیون موظفند که تالاب‌های حائز اهمیت سرزمین خود را تعیین نمایند، نقشه‌های اصلاحی تالاب‌ها را به نحوی تنظیم و اجرا کنند که حفظ و حراست و بهره‌برداری صحیح از آنها را در سرزمین خود تسهیل نمایند، با اعمال مدیریت صحیح کوشش کنند تعداد پرندگان آبزی در تالاب‌های مربوطه را افزایش دهند و تمهیدات لازم برای حفاظت تالاب‌ها و پرندگان آبزی در منطقه تالاب‌ها فراهم سازند.

ادامه مطلب...
۲۳ شهریور ۹۵ ، ۱۲:۵۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

دانلود پاورپوینت گاماروس


دانلود پاورپوینت گاماروس

دانلود پاورپوینت گاماروس شامل 24 اسلاید و قابل ویرایش است.

گوشه ای از مطلب:

در آب های سطحی اروپا، آسیا و امریکای شمالی. در آب های شور، لب شور و شیرین و حتی در برخی از مناطق مرطوب نیز یافت می شوند. تاکنون 4300 گونه از ناجور پایان شناسایی شده اند. جنس متعلق به خانواده گاماریده در دریای خزر تشخیص داده شده است. مناطق جذر و مدی دریاهاو بسترهای شنی ، در شکاف سنگها و بسترهای نظیر آن.

—نر در اثر ترشحات هورمون غده آندروژن که در طول بیضه ها قرار دارد، ظاهر می شود. در بعضی موارد تعیین جنس نر و ماده بستگی به شرایط طبیعی از جمله درجات حرارت دارد.— در G.Duebenii در آب کم شور و درجه حرارت 5 درجه سانتی گراد، از تخم ها حیوان نر خارج می شود اما اگر درجه حرارت از 6 درجه سانتی گراد بالاتر باشد از تخم ها جنس ماده خارج می شود.

بیضه ها و تخمدان ها یک جفت و دراز بوده و در قسمت شکمی قلب قرار دارند. اویدوکت ها در پایه پنجمین کوکسال و سوراخ های تناسلی نر روی پاپیلا، در کنار آخرین بند سینه ای باز می شوند. جنس ها از هم مجزا هستند، دی مورفیسم تناسلی در آنها دیده می شود. در خانواده گاماریده نرها بزرگتر از ماده ها هستند. در جنس نر پاهای قلابدار جلوی سینه، نسبت به ماده ها به شدت توسعه یافته است. ماده های بالغ همیشه کیسه پرورش نوزاد دارند. صفات ثانوی جنسی نر در اثر ترشحات هورمون غده آندروژن که در طول بیضه ها قرار دارد، ظاهر می شود.

ادامه مطلب...
۱۵ شهریور ۹۵ ، ۱۰:۱۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

دانلود پاورپوینت لاک پشت های دریایی


دانلود پاورپوینت لاک پشت های دریایی

دانلود پاورپوینت لاک پشت های دریایی شامل 28 اسلاید می باشد.

گوشه ای از مطلب:

تاریخچه زندگی گونه های لاک پشت دریایی مشابه است، عمر آنها به 175 میلیون سال می رسد، از گونه های حفاظت شده در سطح جهان محسوب می شوند؛چون امکان مهاجرت و فعالیت آنها به سبب آلودگی و دخالت های انسانی محدود شده است . تنوع آنها در خلیج فارس و دریای عمان از تمام آبهای جهان بیشتر است.

وجود این حیوانات و حفظ نسل آن ها و هم چنین بهره برداری صحیح از ان ها علاوه بر داشتن فواید اقتصادی از لحاظ زیست شناسی و بوم شناسی نیز حائز اهمیت است.به عنوان مثال لاک پشت دریایی سبز حیوانی است علفخوار که از گیاهان دریایی تغذیه می کند چون این گیاهان زیاد رشد می کنند لاک پشت ها می توانند با تغذیه از این گیاهان تعادلی در اکوسیستم بوجود اورند.

لاک پشت دریایی پس از بلوغ(زودتر از 3 سال در لاک پشت عقابی،30-12 سال درلاک پشت سرخ و 50-20سال در لاک پشت سبز)جفت گیری می کند.این اتفاق در آغاز مراحل مهاجرت تولید مثلی، اغلب در بهار وقتی که نرها و ماده های بالغ در نزدیکی ساحل اجتماع می کنند رخ می دهد و پس از آن نر و ماده از هم جدا می شوند . لاک  پشت نر مجدداً به منطقه تغذیه خود باز می گردد و لاک پشت ماده به سمت منطقه تخم گذاری حرکت می کند که معمولا ساحلی است که خود در آن متولد شده است.

ادامه مطلب...
۱۳ شهریور ۹۵ ، ۱۰:۵۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

دانلود پاورپوینت تصفیه لجن


دانلود پاورپوینت تصفیه لجن

دانلود پاورپوینت تصفیه لجن شامل 30 اسلاید و قابل ویرایش است.

گوشه ای از مطلب:

در یک واحد گریز از مرکز، لجن جامد بوسیله نیروی گریز از مرکز به دیواره داخلی یک محفظه استوانه ای که توسط الکتروموتر به چرخش در می آید، فشرده شده و سپس از طریق یک تسمه نقاله از دستگاه خارج می شود. مایعی که لجن از آن گرفته شده نیز از سمت دیگر دستگاه خارج می شود. مرغوب سازی لجن مقدار آب لجن را کاهش نمی دهد بلکه ویژگیهای فیزیکی جامدات لجن را برای تسهیل حذف آب در فرآیند های تکنیکهای مکانیکی بی آب کردن تغییرمیدهد اقتصادی نخواهد بود. دوزهای مرغوب سازی مواد شیمیائی غیر آلی بزرگ هستند وتوده فاز جامد لجن را افزایش می دهند.

هضم هوازی فرایندی است که در آن لجن تولید شده در قسمتهای مختلف تصفیه خانه برای مدت طولانی هوادهی می شود. هدف از هضم هوازی کاهش میزان لجنی است که در مراحل بعدی دفع می شود. هضم بی هوازی اگر لجن ته نشین شده برای مدتی در یک تانک در بسته نگهداری شود(مخازن هضم لجن)،به مایع و گازی که عمدتا شامل متان است تبدیل می شود.

ادامه مطلب...
۱۳ شهریور ۹۵ ، ۱۰:۳۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha