خرچنگ ها

این فلیل به صورت پاورپوینت شامل 24 اسلاید می باشد.


گوشه ای از مطلب:

در دنیا 6800 گونه خرچنگ در 93 خانواده یا تیره مورد شناسایی قرار گرفته اند. خرچنگ ها به ده پایان یا Decapoda معروفند.

خرچنگ‌ ها از خانواده سخت پوستان هستند.شکمشان کاملا در زیر بدنشان پنهان است. روی بدن از پوسته‌ای سخت پوشیده شده‌ است.آن ها دارای یک جفت چنگال هستند.خرچنگ‌ ها در تمام اقیانوس‌ های جهان یافت می‌شوند اما برخی نیز در آب‌ های شیرین و همچنین درون خشکی به ویژه در مناطق گرمسیری نیز زیست می‌کنند.اندازه خرچنگ‌ ها بسیار متنوع است از خرچنگ نخودی که تنها چند میلیمتر اندازه دارد تا خرچنگ عنکبوتی ژاپنی که طول پاهایش بیشتر از ۴ متر است.

خرچنگ ها مرگبار ترین موجودات دریایی هستند که از چنگال هایشان برای صید طعمه بهره می‌برند. آن‌ ها «مهندسان اکوسیستم» لقب گرفته‌اند چون با حفر کردن رسوبات نرم بستر دریا آبزیان دیگر را شکار می‌کنند.

خرچنگ ها جانوران نسبتاً فعالی هستند با الگوهای رفتاری پیچیده. برقراری ارتباط در این ها از طریق حرکت انبرک ها (Claw ChelaePincer) صورت می گیرد. این انبرک ها در نزاع برای تولید مثل خیلی اهمیت دارند به اضافه اینکه در غذا خوردن هم بسیار کمک میکنند. نرها انبرک های بلندتری نسبت به ماده ها دارند و در ضمن که خرچنگ ها جدا جنس هستند.

جانوران همه چیزخوار یا به اصطلاح (omnivorous ) هستند و رژیم متعادلی از منابع گیاهی و جانوری دارند که سبب می شه رشد سریع و متناسبی داشته باشند ولی عموماً از جلبک ها تغذیه میکنند. جانورانی مثل نرم تنان ( صدف ها و شکم پایان )، کرم ها، میگو ها، قارچ ها و بعضاً ماهی، در لیست غذایی آنها قرار دارد.

خرچنگ ها به صورت جانبی موسوم به (Sideways Walking ) حرکت می کنند که این به علت مفصل بندی ران هاست که باعث میشود گام های کج و اریب، کارایی بیشتری داشته باشد. در خرچنگ های گرد شناگر که در دنیا بیشترین ارزش شیلاتی و خوراکی دارند و به خانواده (Portunidae ) متعلق اند، توانایی شنا کردن دیده می شود که در ایران 7 گونه از این خانواده در سواحل و جنوب شناسایی شده، در این ها جفت پاهای عقبی پهن شده و مثل پارو نیروی محرکه ایجاد میکند.

این فایل شامل:

خرچنگ ها

القاب خرچنگ ها

اشکال و رنگ های

تغذیه

حرکت

دگردیسی

تعیین جنسیت

تنفس خرچنگ ها

بزرگ ترین خرچنگ دنیا

کرایه نشینی در دریا

خرچنگ سرخ دریایی آب شور

خرچنگ گردآبی آتلانتیک

خرچنگ کمانچه زن (خرچنگ ویولن زن)

منابع

قیمت خرید:

4000 تومان

جهت دانلود پاورپوینت خرچنگ ها برروی لینک زیر کلیک کنید:

http://www.perozheha.com/downloads/powerpoint-crabs

perozheha