perozheha

پروژه ها - مرجع تخصصی دانلود پروژه های مهندسی

۱۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

دانلود پاورپوینت روش صید ماهی باراکودا


روش صید ماهی باراکودا

این فایل بصورت پاورپوینت است و شامل 21 اسلاید می باشد.

گوشه ای از مطلب:

باراکودا ها به ماهی جت یا جت ماهی نیز در جنوب کشور ما معروفند. ساکن مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری اقیانوسهای هند، اطلس و آرام. بدن کشیده، نیمه استوانه ای، دوکی شکل با سر دراز و نوک دار. دهان بزرگ با آرواره پائینی جلو آمده و دارای دندانهای قوی نیش. سقف دهان نیز دارای دندان است. فک بالایی غیر قابل ارتجاع، و متناسب برای خوردن غذاهای بزرگ.

این ماهی با سرعت بسیار بالایی به شکار حمله و دریک حمله با یک فشار بسیار محکم فکها شکار را غافلگیر می نماید.

باراکودا های جوان بیشتر زندگی گله ای و بالغین زندگی انفرادی دارند و گاها حتی شکار ایشاان در سطح آب نیز قابل مشاهده است. گاها می توان در سطح دریا شکار این ماهیان را تماشا کرد.

ادامه مطلب...
۱۵ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۶:۲۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

دانلود پاورپوینت تاثیر آلودگی بر آبزیان


تاثیر آلودگی بر آبزیان

این فایل به صورت پاورپوینت می باشد که شامل 18 اسلاید می باشد.

گوشه ای از مطلب:

آلودگی دریا عبارت است از ورود مستقیم یا غیر مستقیم هرگونه ماده یا انرژی به محیط زیست دریایی که منجر به کاهش تولید و همچنین کاهش رشد و نمو جانداران شده و اثرات سوء بر سلامت و بهداشت آبزیان و انسان داشته باشد . بر اساس ماهیت
۱- آلاینده‌های بیولوژیکی : مانند آلودگیهای باکتریایی ، قارچی ، ویروسی و حتی گونه‌های مهاجم
۲- آلاینده‌های شیمیایی : شامل آلاینده‌های آلی ، معدنی و رادیواکتیو
۳- آلاینده‌های فیزیکی : مانند آلودگیهای حرارتی ، صوتی و کدورت

رشد اسکلت ماهی به قرار گرفتن در معرض آلودگی حساسیت نشان می دهد.برخی مطالعات،این اثرات را از قرار گرفتن در معرض فاضلاب کارخانه های تولید کاغذ و خمیر کاغذ در دریای بالتیک نشان می دهد. این اثرات تصور می شده توسط آشفتگی در متابولیسم کلسیم و فرآیندهای کلسیفیکاسیون ایجاد می شود این در صورتی است که اهمیت اکولوژیکی مشخص نیست،اگر چه حداقل برخی از اثرات را نمی توان به طور کلی به عنوان نمونه های بالغ با آسیب ها و اختلالات اسکلت درطبیعت جمع آوری کرد.

آسیب شناسی از بیضه و تخمدان مربوط به نفاق افکنان غدد درون ریز است.اطلاعات کمی در مورد اثرات پاتولوژیک xenobiotics در این اندامها و برخی از آن ها وجود دارد.با مطالعات انجام شده تغییرات هیستوپاتولوژیک خاص پس از قرار گرفتن در معرض آلودگی تشخیص داده نشد. با این حال، اختلال در الگوی توسعه فولیکول تخمدان و التهاب در برخی مطالعات مشاهده شد.

ادامه مطلب...
۱۵ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۶:۱۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

پاورپوینت شناسایی نقاط کنترل بحرانی در عرضه مواد غذایی(HACCP)


شناسایی نقاط کنترل بحرانی در عرضه مواد غذایی(HACCP)

 

این فایل به صورت پاورپوینت و شامل ۳۰ اسلاید کاملا تخصصی است.

گوشه ای از مطلب :

بیان اختصاریHazard Analysis & Critical Control Point  یا تجزیه و تحلیل خطر و کنترل نقطه بحرانی است . این سیستم مبتنی بر ابزار مدیریتی در کنترل ایمنی فرآورده های غذایی و یک روش  پیشگیری در شناسایی و تجزیه و تحلیل خطرات بیولوژیک ، شیمیایی و فیزیکی که محصول نهایی و مواد متشکله آن را تهدید می کند بوده و با تعیین نقطه کنترل بحرانی ، برقراری روشهای پایش و اقدامات اصلاحی ، تایید و مستند سازی از بوجود آمدن مشکلاتی که به سلامت غذا لطمه وارد کرده و ایمنی مصرف کننده را تهدید می کند ، جلوگیری بعمل می آورد

در این مرحله تیم HACCP باید نمودار فرآیند تولید محصول را تهیّه نماید.این نمودار باید به شکل ساده طراحی شده و تمامی مراحل فرآوری از زمان دریافت مواد اولیّه تا محصول نهایی را در بر گیرد.در روی این نمودار باید محلهایی که مواد اولیّه،مواد حدواسط،و…به خط تولید اضافه شده ویا از آن خارج می شوند ،کاملا مشخص بوده وترتیب مراحل فرآوری رعایت گردد.

نقطه کنترل بحرانی (Critical Control Point ):عبارت است از نقطه ویا مرحله ای از فرآیند تولید که کنترل آن بمنظور پیشگیری،حذف ویا کاهش مخاطرات تا حدّ قابل قبول، ضروری می باشد.

 

ادامه مطلب...
۰۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۹:۲۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

دانلود پاورپوینت ﺷﯿﻮﻩ ﻧﺎﻣﻪ ﻧﺎﻇﺮ ﺑﺮ ﺻﺪور ﻣﺠﻮزهای آﺑﺰی ﭘﺮوری


ﺷﯿﻮﻩ ﻧﺎﻣﻪ ﻧﺎﻇﺮ ﺑﺮ ﺻﺪور ﻣﺠﻮزهای آﺑﺰی ﭘﺮوری

این فایل به صورت پاورپوینت و شامل ۱۵ اسلاید است.

گوشه ای از مطلب :

ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ اراﺿﯽ ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ در ﻣﺎﻟﮑﯿﺖ اﻓﺮاد ﺣﻘﻮﻗﯽ و ﯾﺎ ﺣﻘﯿﻘﯽ دیگر و ﯾﺎ ﻣﺸﺎع ﺑﺎﺷﺪ، ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺟﻠـﻮﮔﯿﺮی از ﺑﺮوز ﻣﺸﮑﻼت ﺣﻘﻮﻗﯽ و اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﻻزم اﺳﺖ ﻣﺘﻘﺎﺿﯽ ﻗﺒﻞ از ﺑﺎزدﯾﺪ ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽ ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ ﻫﺎی ﻻزم را ﺑﺎ ﻣﺎﻟﮏ زﻣﯿﻦ ﺑﻪ ﻋﻤﻞ آورده و اﺳﻨﺎد ﻣﺜﺒﺘﻪ (و از ﺟﻤﻠﻪ ﺗﺤﺪﯾﺪ ﺣﺪود ﻣﺸﺎع ﺑﺎ استناد به ماده ۵۷۱ ﻗﺎﻧﻮن ﻣﺪﻧﯽ) را اراﯾﻪ دﻫﺪ .

ﺗﺒﺼﺮه۳: ﺗﺼﻮﯾﺮ ﮐﻠﯿﻪ ﻣﺪارک ﻣﯽ ﺑﺎﯾﺴﺖ ﭘﺲ از ﺗﻄﺒﯿﻖ ﺑﺎ اﺻﻞ ﻣﺪرک ﺑﻪ ﻣﻬﺮ ﮐﺎرﺷﻨﺎس ﺗﮑﻤﯿﻞ ﮐﻨﻨﺪه پرونده و ﻣﻬـﺮ”  ﺗﺼﻮﯾﺮ ﺑﺮاﺑﺮ اﺻﻞ” ممهور و شماره گذاری ﺷﻮﻧﺪ.

دارﻧﺪﮔﺎن ﻣﻮاﻓﻘﺖ اﺻﻮﻟﯽ ﻣﻮﻇﻒ اﻧﺪ ﻗﺒﻞ از ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ اﻗﺪام اﺟﺮاﯾﯽ و در اﺳﺮع وﻗﺖ ﺑﻪ ﻣﻨﻈـﻮر ﻣﺸـﺨﺺ ﺷـﺪن وﺿـﻌﯿﺖ زﻣﯿﻦ و ﺗﺎﻣﯿﻦ آب ﻣﻮرد  ﻧﯿﺎز، ﺑﺮق و ﻏﯿﺮه ﺗﺎﺋﯿﺪﯾﻪ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎی ذﯾﺮﺑﻂ (ﻣﻨـﺎﺑﻊ ﻃﺒﯿﻌـﯽ ﺳـﺎزﻣﺎ ن آب و…) را ﻃﺒـﻖ ﻓﺮﻣﻬﺎی اﻇﻬﺎرﻧﺎﻣﻪ ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽ اخذ نمایند.

در ﺻﻮرﺗﯽ ﮐﻪ ﻣﺘﻘﺎﺿﯽ در ﻃﯽ ﻣﺪت ﯾﮏ ﺳﺎل ﺑﻨﺎ ﺑﻪ دﻻﯾﻞ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﻮﻓﻖ ﺑﻪ اﺣﺪاث ﻣﺰرﻋﻪ ﻧﮕﺮدد، درﺧﻮاﺳـﺖ ﺗﻤﺪﯾﺪ ﭘﺮواﻧﻪ ﺗﺎﺳﯿﺲ را ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﺪ و ﭘﺮواﻧﻪ ﺗﺄﺳﯿﺲ ﻣﺬﮐﻮر ﺑﺮای مدت یک سال تمدید می گردد .

دارﻧﺪه ﭘﺮواﻧﻪ ﻣﻮﻇﻒ اﺳﺖ ﺣﺪاﻗﻞ دو ﻫﻔﺘﻪ ﻗﺒﻞ از اﻧﻘﻀﺎی ﺗﺎرﯾﺦ اﻋﺘﺒﺎر ﭘﺮواﻧﻪ درﺧﻮاﺳﺖ ﺗﻤﺪﯾﺪ ﺧﻮد را به ﺳﺎزﻣﺎن ﻧﻈـﺎم ﻣﻬﻨﺪﺳﯽاراﯾﻪ ﻧﻤﺎﯾﺪ . ﭘﺲ از اﻧﻘﻀﺎی ﻣﺪت اﺑﻄﺎل ﮐﻠﯿﻪ ﭘﺮواﻧﻪ های ﺻﺎدره ( اﺻﻮﻟﯽ، ﺗﺎﺳﯿﺲ وﺑﻬﺮه ﺑﺮداری )، ﺳﺎزﻣﺎن ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺻﺪور اﺑﻄﺎﻟﯿﻪ اﻗﺪام و ﺿﻤﻦ ارﺳﺎل روﻧﻮﺷﺖ ﺑﻪ ﻣﺮاﺟﻊ ذی رﺑﻂ، از ﺟﻤﻠﻪ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻃﺒﯿﻌﯽ، ﺷﺮﮐﺖ آب ﻣﻨﻄﻘـﻪ ای، ﺑﺎﻧﮑﻬﺎی ﻋﺎﻣﻞ و ﻧﻈﺎﯾﺮ آن، ﮔﺰارش آن را ﺑﻪ ﺷﯿﻼت اﯾﺮان ارﺳﺎل ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﺪ .

 

ادامه مطلب...
۰۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۹:۱۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

پاورپوینت بیماری یرسینیوز


بیماری یرسینیوز

این فایل به صورت پاورپوینت و شامل ۱۵ اسلاید تخصصی و مصور و با انیمیشن زیبا می باشد.

گوشه ای از مطلب :

عامل مولد بیماری ابتدا به نام باکتری سرخی دهان و سپس یرسینیا راکری نامگذاری شد.این بیماری عمدتا مشکل قزل آلای رنگین کمان است. ( گونه های دیگر حساس : آزاد ماهیان و تاسماهیان) بیماری در شکل حاد موجب تلفات شدید می شود ولی در عفونت مزمن خسارت کمتری وارد میکند. افزایش تلفات اغلب به دلیل اثرات بد محیطی مثل کیفیت نامطلوب آب ، تراکم بالا ، سوء تغذیه و دستکاری های غیر ضروری است.

در شرایط طبیعی گاهی نژادهای باکتریایی درگیر برای بیماریزایی از شدت و حدت کمی برخوردار هستند و موجب عفونت مزمن می شوند.این گونه ماهیان عمدتا ناقلین بی علامت هستند و می توانند باکتری را به آب وارد کرده و سبب بیمار کردن سایرین شوند به همین دلیل تشخیص بیماری کمی مشکل است ).

سرخی در داخل دهان ، قاعده باله ها ، سرپوش آبششی و اطراف مخرج مشاهده میشود. معمولاً در موارد مزمن ، بیماری سریع گسترش می یابد و علائم خارجی چندانی ندارد .

یرسینیا راکری را به راحتی می توان از بافت کلیه (بهترین اندام برای کشت ) ماهیانی که علائم بیماری را نشان داده اند برروی محیط های باکتری شناسی معمولی مثل TSA ، ژلوز خون ، آگارز طی ۴۸-۷۲ ساعت در دمای ۲۰-۲۵ درجه سانتی گراد جدا نمود.

کنترل و درمان یرسینیوز با برخی از ترکیبات شیمیایی و آنتی بیوتیک ها عملی است.

ادامه مطلب...
۰۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۹:۱۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha