بیماری یرسینیوز

این فایل به صورت پاورپوینت و شامل ۱۵ اسلاید تخصصی و مصور و با انیمیشن زیبا می باشد.

گوشه ای از مطلب :

عامل مولد بیماری ابتدا به نام باکتری سرخی دهان و سپس یرسینیا راکری نامگذاری شد.این بیماری عمدتا مشکل قزل آلای رنگین کمان است. ( گونه های دیگر حساس : آزاد ماهیان و تاسماهیان) بیماری در شکل حاد موجب تلفات شدید می شود ولی در عفونت مزمن خسارت کمتری وارد میکند. افزایش تلفات اغلب به دلیل اثرات بد محیطی مثل کیفیت نامطلوب آب ، تراکم بالا ، سوء تغذیه و دستکاری های غیر ضروری است.

در شرایط طبیعی گاهی نژادهای باکتریایی درگیر برای بیماریزایی از شدت و حدت کمی برخوردار هستند و موجب عفونت مزمن می شوند.این گونه ماهیان عمدتا ناقلین بی علامت هستند و می توانند باکتری را به آب وارد کرده و سبب بیمار کردن سایرین شوند به همین دلیل تشخیص بیماری کمی مشکل است ).

سرخی در داخل دهان ، قاعده باله ها ، سرپوش آبششی و اطراف مخرج مشاهده میشود. معمولاً در موارد مزمن ، بیماری سریع گسترش می یابد و علائم خارجی چندانی ندارد .

یرسینیا راکری را به راحتی می توان از بافت کلیه (بهترین اندام برای کشت ) ماهیانی که علائم بیماری را نشان داده اند برروی محیط های باکتری شناسی معمولی مثل TSA ، ژلوز خون ، آگارز طی ۴۸-۷۲ ساعت در دمای ۲۰-۲۵ درجه سانتی گراد جدا نمود.

کنترل و درمان یرسینیوز با برخی از ترکیبات شیمیایی و آنتی بیوتیک ها عملی است.

از جمله این ترکیبات می توان به استفاده از سولفامرازین به مدت ۳ روز و اکسی تتراسایکلین به مدت ۳ روز دیگر اشاره کرد. استفاده از متیلن بلو به میزان ۱ گرم در یک کیلوگرم غذا برای ۵ روز

این واکسن جهت پیشگیری ازتلفات و خسارات ناشی از این بیماری در صنعت پرورش ماهیان سردآبی به ویژه ماهی قزل آلا،به روش حمام مورد استفاده قرار می گیرد.

 

این فایل شامل :

مقدمه

عامل مولد

بیماری زایی

علائم بالینی

مزمن

تحت حاد

حاد

جداسازی و تشخیص کنترل و درمان یرسینیوز

واکسیناسیون

تهیه وتولید واکسن یرسینیوز ماهیان سردآبی

و منابع است.

قیمت خرید:

5700 تومان

جهت دانلود پاورپوینت بیماری یرسینیوز برروی لینک زیر کلیک کنید:

http://www.perozheha.com/downloads/powerpoint-of-yersiniosis-disease

perozheha