perozheha

پروژه ها - مرجع تخصصی دانلود پروژه های مهندسی

۸ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

دانلود پاورپوینت مهاجرت تغذیه ای در ماهی ها


مهاجرت تغذیه ای در ماهی ها


این فایل به صورت پاورپوینت و شامل 24 اسلاید می باشد.

گوشه ای از مطلب:

مهاجرت تغذیه ای در ماهی ها

اشکال مختلف جابجا شدن بین دو منطقه را مهاجرت گویند.بعنوان یک اصل کلی ، پدیدۀ مهاجرت واکنشی است که موجود زنده در مقابل تغییرات شرایط محیط از خود نشان می دهد. مهاجرت بیشتربه صورت مستقیم می باشد که با شنا کردن فعال صورت می گیرد . مهاجرت باید در زمانهای مشخص و قابل پیش بینی صورت گیرد. مهاجرت مشخصه ای از آبزیان است که در فرآیند طولانی تکامل تشکیل شده است. اگر حرکت ماهی طولانی و برای مسافت زیاد و یا فواصل متناوب و در زمان معینی صورت گیرد ، آنرا مهاجرت می نامند.

محیط آبها که ماهی ها در آن زندگی می کنند دارای وضع ثابت نبوده ، بلکه همواره تغییرات هیدرولوژی و بیولوژی بطور متناوب و یا مداوم در آنها صورت می گیرد. از طرف دیگر در خود ماهی ها نیز بر اثر رشد ونمو سلول های تناسلی ، تغذیه و سایر علل ، تغییراتی پدیدار می گردد . نتیجه اینکه ماهی برای برقراری موقعیت مناسب با شرایط جدید ، ناچار است به هر سو حرکت کند.
بنابراین نه فقط تغییرات محیط خارج بلکه تغییرات محیط داخلی نیز ماهی را بحرکت و تلاش به جوانب وامیدارد .

ادامه مطلب...
۳۱ تیر ۹۵ ، ۱۷:۵۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

پاورپوینت پرورش صدف


پرورش صدف


این فایل به صورت پاورپوینت و شامل 51 اسلاید می باشد.

گوشه ای از مطلب:

پرورش صدف

آبزیان پرورشی به دو گروه فین فیش (fin fish) و شل فیش (shel fish) تقسیم می‌شوند که خود شل فیش‌ها شامل سخت‌پوستان و نرم‌تنان می‌باشند. نرم‌تنان از اولین آبزیانی هستند که انسان با آنها آشنا شده است. ژاپنی‌ها و رومی‌ها سال‌ها قبل از میلاد بر روی پرورش و پرواربندی صدف‌ها کار می‌کردند و صد‌ف‌ها را از مناطق کم تولید به مناطق پرتولید می‌بردند و از آنها استفاده می‌کردند. درحال حاضر بالاترین رقم تولید از نظر تقسیم‌بندی گروهی با نرم‌تنان است زیرا 30 تا 35 درصد آّبزیان پرورشی را تشکیل می‌دهند. نرم‌تنان دارای ویژگی‌هایی می‌باشند که اهمیت آنها را درکشتاب‌ورزی بالابرده است.

این روش بیشتر در دریا های باز استفاده می شود در این روش از یک طناب اصلی و بلند به عنوان طناب نگه دارنده در نظر می گیرندو سپس در فواصل مناسب بویه های شناور به آن متصل می کنندو دو انتهای طناب اصلی را با طناب هائی که به وسیله وزنه سنگین متصل می باشند گره می زنند در این حالت طناب اصلی باید کاملا افقی قرار گیرد و طناب های متصل به طناب اصلی باید کاملا عمودی باشد در آب . این روش از انجائی که تمام ساختار ان در آب می باشد تا حد زیادی از خسارت ناشی از تردد قایق و سرقت در امان می باشد و هزینه های احداث آن کم می باشد از معایب ان که نیاز به غواصی متوالی جهت کار کردن در مزرعه دارد .

ادامه مطلب...
۳۱ تیر ۹۵ ، ۱۷:۲۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

پاورپوینت شقایق دریایی و رابطه آن با دلقک ماهی


شقایق دریایی و رابطه آن با دلقک ماهی


این فایل به صورت پاورپوینت و شامل 26 اسلاید می باشد.

گوشه ای از مطلب:

رقص موزون و پیچ و تاب های یک ماهی کوچک رنگی در میان بازوهای سمی یک شقایق ماهی زیبایی که گویی بی آنکه زحمتی به خود دهد ، در آب پرواز می کند. هر باله سینه ای را در جهت عکس باله دیگر به حرکت در می آورد. از طرفی شقایق های دریایی هم رنگارنگ و اعجاب آورند . جانورانی که در عین زیبایی و تنوع ، با نیش های سمی و کشنده خود اجازه نزدیک شدن به هیچ ماهی دیگری را نمی دهند ، مگر همین دلقک ماهی های زیبا .

آنتوزوآ پلیپ های دریایی بشکل گل هستند و به اندازه های کوچک یا بزرگ یافت می شوند. بافت و ترکیب آنها نسبتا محکم است و به علت وضع مری و دیواره های داخلی به تقارن دو شعاعی ، تمایل دارند. همگی به شکل پولیپ هستند که معمولا بر روی تخته سنگها ، ثابت می باشند و هیچ نوع تغییر محل نمی دهند گاهی جدا و منفرد زندگی می کنند ولی غالبا کلنی های بزرگ درست می کنند. این جانوران در آبهای گرم سطحی فراوانند ولی بعضی از آنها در دریاهای قطبی ساکن هستند و گونه های مختلف از خطوط جزر و مد تا اعماق 5300 متری یافت می شوند.

جنسهای نر و ماده از هم مجزا هستند. تخمک ها و اسپرم ها از غدد تناسلی بیرون می آیند و از دهان به آب می ریزند و عمل لقاح در آب صورت می گیرد. تخم به صورت یک گاسترولای دراز مژک دار رشد می کند. بزودی جدارها در لوله گوارش تولید ظاهر می شود و بلاستوپور به دهان تبدیل می شود و مژک های طویل محکم در انتهای مقابل دهانی می رویند. این لارو به اطراف شنا می کند و از جانوران میکروسکوپی تغذیه می کند و سپس به کف آب می رود و در آنجا بوسیله انتهای مقابل دهانی خود ثابت می گردد. آنگاه با رشد و نمو شاخکها ، جدارها و ... لارو به شقایق دریایی کوچکی تبدیل می شود.

ادامه مطلب...
۲۹ تیر ۹۵ ، ۱۵:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

دانلود پاورپوینت تاثیر شانه دار بر دریای خزر


تاثیر شانه دار بر دریای خزر


این فایل به صورت پاورپوینت و شامل 26 اسلاید می باشد.

گوشه ای از مطلب:

žاین موجود با نام علمی(Mnemeiopsis leidyi)از آبزیان بومی اقیانوس اطلس در سواحل قاره ی آمریکاست که تاکنون به هر نقطه ای که پایش رسیده ، صدمه های سنگینی به اکوسیستم و جانداران آن منطقه وارد کرده است. دریای سیاه ، دریای مدیترانه ، دریای آزوف از نقاطی هستند که پیش از دریای خزر شاهد غارتگری های این آبزی بودند.

دریایی خزر به عنوان یک حوزه بسته منحصر به فرد نسبت به حوزه های آبی دیگر دارای شوری کمتری است . همچنین شوری ودما در بخشهای شمالی ، میانی وجنوبی این دریامتفاوت است این دریاچه ی بزرگ منطقه ای به وسعت  370998کیلومتر مربع را اشغال کرده است. هم چنین ماهیان نادری در لیست قرمز گونه های در حال انقراض قرار دارند. باورودشانه دار بدون شک در آینده نزردیک، سیستم پلاژیک خزر جنوبی، میانی و بخشهایی از  خزر شمالی از بین خواهد رفت.

žبعضی از گونه ها شنای موجی شکل دارند و برخی دیگر دارای حرکت نسبتاً بطنی و خزنده هستند. žشانه دار یک جانور غوطه ور دردریاست و به وسیله ی موهای زبر شانه ای شکل خود در آب حرکت می کند.

žابتدا کیلکای آنچوی که از نوع کیلکای مرغوب است صید می شد.کیلکای معمولی اغلب از نوع پلانگتون هایی به نام آکاریتا (Acarita)تغذیه می کند که شانه دار مهاجم چندان به آن توجه ندارد.از سوی دیگر کیلکای معمولی در مناطق کم عمق دریای خزر زندگی می کند که در این مناطق شانه دار کمتری وجود دارد از همین رو شمار کیلکای معمولی افزایش پیدا کرد. žدر مؤسسه تحقیقات شیلات ایران چند نمونه از اواتا را از ترکیه به ایران آوردند و در آزمایشگاه پژوهشکده ی اکولوژی دریای خزر درساری با شوری کم در حوضچه های پلکانی سازگار کردند.

ادامه مطلب...
۲۶ تیر ۹۵ ، ۱۲:۱۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

پاورپوینت انواع روش های صید در آب های رودخانه های دشتستان



روش های صید در آب های رودخانه های دشتستان


این فایل به صورت پاورپوینت و شامل 32 اسلاید می باشد.

گوشه ای از مطلب:

دررودخانه های آب شیرین عموما ماهیگیری بصورت صید ورزشی انجام می شود و مردمی که درحاشیه ی رودخانه زندگی می کنند نیازهای ماهی خود را ازاین رودخانه ها به روش های مختلفی بدست میاورند  که وابستگی نزدیکی به رویدادهای طبیعی داشته است مثل طغیان رودخانه,تخم ریزی گروهی ماهیان و... البته برخی ازاین روش ها به محیط های آبی صدمات بسیارزیادی واردمی کند که غیرقانونی میباشد که این امر ناشی از عدم آگاهی افراد ازتاثیرکارشان می باشد .

درصورت استفاده همه موجودات آبزی می میرند وتاثیرات جبران نشدنی به ذخایرآبزیان وارد می کند. این تاثیرات بسیارزیاداست وماهیان چندین کیلومتردرطول رودخانه میمیرند(بسته به مقدارسم تاثیرات کم یا زیاد میشود) علائم استفاده: ماهیان به سطح آب می آیند وبه دورخود  می چرخند, تغییررنگ میدهندوخیلی زود پس ازمرگ فاسد میشوند وانواع گونه های ابزی می میرند.

دراین روش ماهی های بخشی ازرودخانه را با تور راه بند درجایی محدود میکنیم (کنارصخره)وبا تور سالیک(کنگه) به صید بقیه ماهیانی که درتورراه بند گیرنکرده اند یا درمخفیگاهشان مخفی شده اند می پردازند.

معمولاوقتی ماهی ها جمع میشوند ازاین تورپرتابی استفاده می کنند. زمانی که آب رودخانه طغیان می کند ماهی راازبالادست باخود حمل میکند وبه حاشیه رودخانه میبرد چراکه درحاشیه ی رودخانه سرعت آب کمتراست وبه همین دلیل ما شاهد تجمع ماهیان هستیم که با تورپرتابی صیدمیشود یکی اززمان های بد صید موقع تخم ریزی ماهی است که با تور دستی درشب صیدصورت میگرفت که باگسترش تورهای راه بند ازاین تورهم موقع تخم ریزی استفاده میشود یکی ازروش های جمع آوری ماهی استفاده ازطعمه میباشد(جو) یکی دیگرازروش های جمع آوری ماهی استفاده ازتورراه بند که به صورت فعال انجام میشود.

ادامه مطلب...
۱۹ تیر ۹۵ ، ۱۱:۲۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha