شقایق دریایی و رابطه آن با دلقک ماهی


این فایل به صورت پاورپوینت و شامل 26 اسلاید می باشد.

گوشه ای از مطلب:

رقص موزون و پیچ و تاب های یک ماهی کوچک رنگی در میان بازوهای سمی یک شقایق ماهی زیبایی که گویی بی آنکه زحمتی به خود دهد ، در آب پرواز می کند. هر باله سینه ای را در جهت عکس باله دیگر به حرکت در می آورد. از طرفی شقایق های دریایی هم رنگارنگ و اعجاب آورند . جانورانی که در عین زیبایی و تنوع ، با نیش های سمی و کشنده خود اجازه نزدیک شدن به هیچ ماهی دیگری را نمی دهند ، مگر همین دلقک ماهی های زیبا .

آنتوزوآ پلیپ های دریایی بشکل گل هستند و به اندازه های کوچک یا بزرگ یافت می شوند. بافت و ترکیب آنها نسبتا محکم است و به علت وضع مری و دیواره های داخلی به تقارن دو شعاعی ، تمایل دارند. همگی به شکل پولیپ هستند که معمولا بر روی تخته سنگها ، ثابت می باشند و هیچ نوع تغییر محل نمی دهند گاهی جدا و منفرد زندگی می کنند ولی غالبا کلنی های بزرگ درست می کنند. این جانوران در آبهای گرم سطحی فراوانند ولی بعضی از آنها در دریاهای قطبی ساکن هستند و گونه های مختلف از خطوط جزر و مد تا اعماق 5300 متری یافت می شوند.

جنسهای نر و ماده از هم مجزا هستند. تخمک ها و اسپرم ها از غدد تناسلی بیرون می آیند و از دهان به آب می ریزند و عمل لقاح در آب صورت می گیرد. تخم به صورت یک گاسترولای دراز مژک دار رشد می کند. بزودی جدارها در لوله گوارش تولید ظاهر می شود و بلاستوپور به دهان تبدیل می شود و مژک های طویل محکم در انتهای مقابل دهانی می رویند. این لارو به اطراف شنا می کند و از جانوران میکروسکوپی تغذیه می کند و سپس به کف آب می رود و در آنجا بوسیله انتهای مقابل دهانی خود ثابت می گردد. آنگاه با رشد و نمو شاخکها ، جدارها و ... لارو به شقایق دریایی کوچکی تبدیل می شود.

این فایل شامل:

مقدمه

طبقه بندی علمی شقایق دریایی

شاخه کینداریا

صفات اختصاصی شاخه کینداریا

رده آنتوزوآ

ساختمان شقایق دریایی

وضع طبیعی شقایق دریایی

تغذیه شقایق دریایی

تولید مثل در شقایق دریایی

سایر خصوصیات شقایق دریایی

خطر برای انسان

معرفی یک گونه شقایق

چهار گونه معروف شقایق دریایی معروف خلیج فارس

دلقک ماهی و شقایق دریایی

چرا دلقک ازشقایق جدا نمی شود؟

چرا دلقک ها گزیده نمی شوند؟

دلقک چه سودی برای شقایق دارد؟

حرف آخر

قیمت خرید:

2700 تومان

جهت دانلود پاورپوینت شقایق دریایی و رابطه آن با دلقک ماهی برروی لینک زیر کلیک کنید:

http://www.perozheha.com/downloads/and-its-relationship-with-the-sea-anemone-clown-fish

perozheha