پاورپوینت سونامی

این فابل به صورت پاورپوینت و شامل ۴۶ اسلاید همراه با تصاویر واضح و متحرک می باشد…

گوشه ای از مطلب :

زمین لرزه‌ها امواجی هستند که از صخره‌ها و خاک عبور می‌نمایند، اما تسونامی‌ها امواجی هستند که در داخل آب حرکت می‌کنند و همواره نیرویی برای به حرکت درآوردن آنها مورد نیاز است.

نحوه عمل آن درست مثل حالتی است که از انداختن سنگ در داخل آب ایجاد می‌شود یعنی به ترتیب دوایری بوجود می‌آید که از مرکز یعنی نقطه فرود آمدن سنگ در آب دور می‌شوند تا به یک خط ساحلی برسند و یا در یک محوطه باز از بین بروند.

سونامی موج یا رشته‌ای از امواج است که در اقیانوس به دنبال زلزله های دریایی بوجود می‌آید.

سابقا به سونامی ، امواج مدی گفته می شود زیرا هنگامی که به خشکی نزدیک می شوند بیشتر ویژگی مدهای شدید پیشرونده را دارند تا امواج قله ای که در اثر عملکرد باد روی اقیانوس ایجاد می شوند ( و برای مردم آشناتر می باشند ). اما از آنجا که این امواج در واقع مربوط به مد نیستند ، این واژه را اشتباه می دانند و کاربرد آن توسط اقیانوس شناسان منسوخ شده است.

پنج تا ۹۰ دقیقه پس از ضربه اولیه ممکن است امواج دیگری به دنبال آید.قطار موج سونامی، پس از حرکت به صورت رشته‌ای از امواج در فواصلی طولانی، خود را به ساحل می کوبد

هنگامی که این قطعه از صفحه به بالا می‌پرد، میلیون‌ها تن صخره با نیرویی عظیم به بالا فرستاده می‌شوند، انرژی این نیرو به آب منتقل می‌شود.این انرژی آب را به بالاتر از سطح معمول دریا می‌راند.به این ترتیب سونامی زاده می‌شود.

این فایل شامل:

مقدمه

سونامی چیست؟

تولدسونامی

تفاوت میان امواج حاصل از باد و امواج سونامی

مقایسه موج های منظم و موج های حاصل از سونامی

برخوردسونامی به ساحل

آمار وقوع سونامی درجهان

تصاویری از سونامی ژاپن

انواع گونه های آبزیان که باسونامی ژاپن به ساحل آمدند

منابع

قیمت خرید:

4200 تومان

جهت دانلود پاورپوینت سونامی برروی لینک زیر کلیک کنید:

http://www.perozheha.com/downloads/powerpoint-of-tsunami

perozheha