سس ماهی مهیاوه

سس ماهی مهیاوه

سس ماهی مهیاوه به صورت فایل پاورپوینت ( pptx ) بوده و شامل 18 اسلاید مصور و قابل ویرایش برای ارائه های درسی می باشد.


گوشه ای از مطلب:


* مَهوه یا مهیاوه ، که به عربی مِشاوَة گفته می‌شود ، از خوردنی‌های شهرستان لار ، گراش ، بستک ، خنج و منطقه جنوب ایران و هرمزگان می‌باشد. * مهوه دارای فسفر و کلسیم و چربی زیادی است که همگی از ماهی بدست آمده‌است. مردم منطقه جنوب می گویند که فرمول مهوه یا (مهیاوه) را ابن سینا طبیب و دانشمند ایرانی و یا بقول بعضی ها بزرگمهر وزیر انوشیروان تهیه نموده‌است و معتقدند که خوردن مهوه ای که دارای خردل است از ابتلاء به بیماری پوستی (پیس) جلو گیری می‌کند.

* یک ظرف سفالین را با آب پر کرده نمک را در آب ریخته و حل می کنیم سپس ماهی شسته شده را در آن ریخته و به عبارتی ماهی را در محلول آب و نمک می خوابانیم .

* آب باید حدود ۱۰ سانت روی ماهی را فرا بگیرد ، اکنون روی ظرف را با پارچه تمیزی می پوشانیم و دور آن را با یک کش می بندیم و سپس در ظرف را می گذاریم و به مدت حداقل ۲۰ و حداکثر ۳۰ روز ظرف را در مکانی آفتاب گیرمی گذاریم

* همچنین از مهوه در پختن بعضی از نان های محلی نظیر : بالاتوه ، لیتک ، گَپُک ،باتو ، تفتون ، بتنور ، و ... استفاده می شود.

* صنعت تولید سس ماهی در ایران به صورت سنتی می باشد و عرضه ی خارج از ضوابط قانونی و غیر بهداشتی بودن آن مشکلاتی را برای مصرف کنندگان بوجود آورده است که توان رقابت با نمونه ی خارجی را ندارد.


این فایل شامل :


مقدمه

مواد لازم

طرز تهیه

فرایند تخمیر

آماده شدن مهیاوه

و دانستنی های بیشتر فراوری است.


*** قسمت گوشه ای از مطلب ، صرفا قسمت هایی از فایل است که به صورت تصادفی انتخاب شده است و قطعا فایل اصلی تفاسیر و توضیحاتی جامع تر دارد. بخش هایی که با * شروع می شوند با قسمت های قبل و بعد خود تفاوت دارند و ممکن است از یک موضوع و اسلاید نباشند.


قیمت خرید:
3700 تومان

جهت دانلود پاورپوینت سس ماهی مهیاوه (مهوه) برروی لینک زیر کلیک کنید:

https://goo.gl/tyzGFx

perozheha