perozheha

پروژه ها - مرجع تخصصی دانلود پروژه های مهندسی

۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

پاورپوینت تنظیم عمق و ادوات ترال پلاژیک


پاورپوینت تنظیم عمق و ادوات ترال پلاژیک

پاورپوینت تنظیم عمق و ادوات ترال پلاژیک شامل 33 اسلاید و به صورت پاورپوینت می باشد.

گوشه ای از مطلب:

بسیاری از ماهیان در میان آب زندگی می کنند که برای صید آنها بهترین ابزار صید تور ترال پلاژیک می باشد.

با توجه به اینکه صید ماهیانی که در میان آب زندگی می کنند بسیار سخت تر از ماهیان کفزی می باشد

1-سرعت حرکت ماهیان پلاژیک بیشتر از ماهیان کفزی می باشد.

2-ماهیان کفزی هنگامی که به وسیله ی تور ترال صید می شوند معمولا به جز اطراف راه فرار دیگری ندارند، اما ماهیان پلاژیک ممکن است از هر طرف فرار کنند.

در نتیجه ترال پلاژیک نیازمند دانش بالایی از نظر سرعت ترالینگ و از نظر اینکه ترال با توجه به توده ماهیان در چه ارتفاع و جهتی قرار گیرد نیازمند است.

با مطالعه ی رفتارهای زیستی و مهاجرتی ماهی می توان مقدار صید را به قابل توجهی افزایش داد.

راه ساده و ابتدایی برای قرار دادن تور در عمق خاصی از آب استفاده از بویه ها در قسمت فوقانی تور که به وسیله ی طناب هایی با طول مشخص(دلخواه) در عمق خاصی از آب قرار می گیرد. وبا کشیدن تور توسط کشتی تور توسط بویه ها و طناب ها در عمق مورد نظر حرکت می کند. این روش در آسیا و به مقدار کم در آلمان استفاده شد. با پیشرفت دانش تور ترال به وسیله ی بویه ها و وزنه ها در میان آب نگهداری می شد. این تورها به وسیله ی آزمون و خطا و مشاهدات تجربی ساخته شدند. مزیت این تورها نسبت به تورها سابق این بود که به دلیل نداشتن طناب و بویه از اصطکاک کمتری برخوردار بود و باعث حرکت آسانتر تور می شد.

ادامه مطلب...
۲۰ مرداد ۹۵ ، ۱۱:۱۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

دانلود پاورپوینت مدیریت بهداشتی آبزیان


پاورپوینت مدیریت بهداشتی آبزیان

پاورپوینت مدیریت بهداشتی آبزیان به صورت پاورپوینت و شامل 37 اسلاید می باشد.

گوشه ای از مطلب:

به باور آبزی پروران عرضه ماهیان پرورشی روز به روز با تقاضای بیشتر مصرف کنند گان مواجه شده است.این امر طبیعی به نظر می رسد که مردم ، تولیدات بهداشتی با کیفیت استاندارد را می پسندند.امروزه علاوه بر بیماریهای عفونی ، باقیمانده های سموم کشاورزی،داروهای دامپزشکی ،فلزات سنگین ، مواد آلی و غیر آلی نیز در آبزیان از چالشهای مطرح بوده و ضروری است که تولیدات شیلاتی از هر دو نظر اقتصادی و بهداشتی مد نظر قرار گیرند.

ماهیان معمولا" در معرض عوامل بیماریزا و پاتوژن های بالقوه قرار دارند اما در بیماریهای آنها یک ارتباط ساده بین پاتوژن ها و ماهی رخ نمی دهد ،بلکه در مزارع متراکم ، شرایط محیطی باعث استرسهای قابل توجه شده و ماهیان را به طیف وسیعی از پاتوژن ها حساس می نماید. ارزیابی میزان خسارت واقعی در مزارع متراکم و پر استرس مشکل بوده و به فاکتورهای متعددی بستگی دارد.اگر چه برآورد می شود که 10% ماهیان در اثر بیماریهای عفونی تلف می گردند ،بعلاوه عفونت هایی نیز در اثر آلودگی های خوراک به میکروارگانیسمهای پاتوژنیک پدید می آیند ، که دارای مخاطرات قطعی در تولیدات آبزیان می باشند.بطور کلی این مخاطرات با شرایط و وضعیت محیطی ، انواع ماهیان مزرعه و عادت فرهنگی در مورد تهیه و مصرف خوراک بستگی دارد.

در مزارع متراکم ، شرایط محیطی نا مناسب (کیفیت پایین آب ،تغییرات درجه حرارت آب ، کیفیت پایین خوراک ،تراکم ، حمل و نقل و غیره ) معمولا" تولید شده و در این وضعیت استرس قابل ملاحظه ، موجب ایجاد حساسیت زیاد ماهیان به طیف وسیعی از پاتوژن ها می گردد.

ادامه مطلب...
۱۸ مرداد ۹۵ ، ۱۰:۴۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

پاورپوینت مدیریت بهداشتی کارگاه توسعه ماهیان بومی سوسنگرد


توسعه ماهیان بومی سوسنگرد

توسعه ماهیان بومی سوسنگرد مدیریت بهداشتی کارگاه توسعه ماهیان بومی سوسنگرد شامل 30 اسلاید و به صورت پاورپوینت می باشد.

گوشه ای از مطلب:

سم پاشی استخر غنی سازی شده جهت پرورش بچه ماهیان نورس با سم تری کلروفن به با دوز 1- 0/5 گرم در متر مکعب جهت مبارزه با پاروپای سیکلوپس وافزایش بازماندگی  و جلوگیری از انتقال عوامل بیماریزا

هم دما سازی آب حمل و نقل بچه ماهیان نورس با آب استخر محل کشت به منظور جلوگیری از وارد شدن استرس و تلفات،برقرار نمودن جریان مداوم آب در استخر با آب تازه.

شستشوی تمام حوضچه های نگهداری ماهیان مولد، انکوباتورها، کف و وسایل و تجهیزات. ضد عفونی کردن حوضچه ها و انکوباتورها با محلول پرمنگنات پتاسیم/سدیم به دوز0/1- 0/2  قسمت در هزار. ضد عفونی نمودن تمام و وسایل و تجهیزات تخم کشی و عمل آوری تخم ها با محلول فرمالین با دوز400-500ppm. بک واش کردن مخازن صافی های شنی. باز نمودن کلیه درپوشهای انتهایی لوله های آبرسانی سالن تکثیر و برقراری جریان آب به منظور تخلیه رسوبات گل و لای و ذرات آن زنگ زده موجود. تمیز کردن و در معرض خورشید قرار دادن پوشش های برزنتی. اصلاح سیستم های روشنایی و تهویه. تخریب و دور کردن لانه های پرندگان _ گنجشک و پرستو – در صورت موجود بودن. نصب تور بر روی دربهای ورودی  سالن جهت جلوگیری از ورود پرندگان

ادامه مطلب...
۱۸ مرداد ۹۵ ، ۱۰:۳۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

پاورپوینت مدیریت غذای طبیعی در ماهیان پرورشی


پاورپوینت مدیریت غذای طبیعی در ماهیان پرورشی

پاورپوینت مدیریت غذای طبیعی در ماهیان پرورشی شامل 30 اسلاید و قابل ویرایش است. قابل ذکر است این پروژه دارای متون انگلیسی و ترجمه آن نیز می باشد.

ادامه مطلب...
۱۲ مرداد ۹۵ ، ۱۲:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

پاورپوینت بررسی صنعت پرورش میگوی استان بوشهر


صنعت پرورش میگوی استان بوشهر

صنعت پرورش میگوی استان بوشهر شامل 50 اسلاید و قابل ویرایش است.

گوشه ای از مطلب:

میزان تولید آبزیان دریایی در سال ها اخیر دارای نرخ رشد نزولی بوده است. صید بی رویه، کاهش ذخایر و افزایش جهانی قیمت سوخت تاثیر منفی بر صیادی در اقیانوس ها به ویژه صید میگو داشته است. میزان صید جهانی میگوی دریایی در سال 2006 برابر 3460003 تن  و کل تولید جهانی میگو ( آبزی پروری و صید ) در این سال 6606921 تن بوده است. بالاترین آمار مستند صید میگو در خلیج فارس 16000 تن و در آبهای ایران 9850 تن در  سال 1379 بوده است. از سال 1980 تا سال 2004 میزان صید میگو از دریا 3/2 برابر شده در حالی که پرورش میگو در همین مدت 34 برابر گردیده است. بر اساس برآورد های فائو, در صورتی که مصرف سرانه آبزیان ثابت بماند, در سال 2030 چهل میلیون تن آبزیان مازاد بر تولید کنونی، مورد نیاز جامعه بشری است.

ولی ویژگیها و محاسن گونه بومی دریای عمان بنام سفید هندی (  P. indicus ) در پرورش مصنوعی ، سبب شد تا خیلی سریع و در مدتی کمتر از4 سال این گونه جایگزین گونه های قبلی در تمامی مزارع پرورشی سواحل دریای عمان و خلیج فارس شود و بصورت تنها گونه اختصاصی پرورشی ایران درآید و حتی بعدها پای آن به کناره های دریای مازندران که فقط واجد آبهای لب شور بود نیز، باز شود.

ادامه مطلب...
۱۲ مرداد ۹۵ ، ۱۱:۳۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha