گیاهان آکواریومی

این فایل به صورت پاورپوینت و شامل 23 اسلاید می باشد.


گوشه ای از مطلب:

گیاهان آکواریوم نقش بسیار مهمی در ایجاد تعادل اکوسیستم آکواریوم دارند.این گیاهان درست مثل درختان عمل می کنن و محیط آکواریوم رو زیباتر و سالم تر می کنن . دی اکسید کربن و گازهای زیان آور رو از آب می گیرند و اکسیژن پس میدن. محلی برای مخفی شدن بعضی گونه های ماهی ایجاد می کنن و محرکی هستن برای تولید مثل بیشتر ماهی ها. باعث شفاف شدن آب میشن . بعضی از باکتری های مضر و معلق در آب رو هم جذب میکنن و...

جذب تمام یا قسمت عمده ای از مواد دفعی و سمی که حاصل متابولیسم و فعل و انفعالات حیاتی ماهی است توسط گیاهان انجام می گیرد. مهمترین این مواد ترکیبات ازته، هیچ نوع فیلترِی بجز گیاهان و باکتریهای نیتروزوموناس نمی توانند این مواد را از حالت سمی به ترکیب غیر سمی تبدیل نمایند . این مواد نه تنها جذب گیاهان می شوند ، بلکه مشابه کود شیمیایِی باعث افزایش رشد و نمو آنها نیز می گردند .

گیاهان در مقابل نور ، گاز کربنیک حاصل از بازدم ماهی ها و سایر آبزیان داخل آکواریوم را به طور مرتب جذب کرده و تبدیل به ماده می نمایند .اگر چه پمپ هوا و تهوِیه آب نیز همین کار را انجام می دهند ، اما با وجود این گیاهان داخل آکواریوم در این مورد اثر خاصی دارند .اگر تراکم گیاهان داخل آکواریوم متعادل باشد ، در هنگام شب که گیاهان نیز خود تولید گاز کربنیک می کنند ، تهویه معمولی آب برای از بین بردن گاز کربنیک حاصله کفایت می کند .

گیاهان داخل آکواریوم می توانند به بهترین وجه میزان نفوذ نور مستقیم و حتی غیر مستقیم را بداخل آکواریوم کنترل نمایند .بدیهی است ماهی ها نیز با توجه به نیازِی که به تابش میزان مشخصی از نور دارند می توانند نقطه مورد نظر خود را در آکواریومی که دارای گیاهان آبزی می باشد پیدا نمایند .اگر اهمیت وجود گیاهان را در داخل آکواریوم از دید ماهی ها نگاه کنیم ، بدون شک اثر کنترل نور توسط گیاهان براِی آنها به مراتب مهمتر از اثر زیبایی آنها برای صاحب آکواریوم و حتی خودشان می باشد.

گوشه ای از مطلب:

مقدمه

روش کاشت گیاهان آکواریومی

نقش این گیاهان در آکواریوم

جذب مواد سمی

جذب گاز کربنیک حاصل از بازدم ماهی ها و سایر آبزیان داخل آکواریوم

تولید اکسیژن

زیبایی و طراوت داخل آکواریوم

کنترل میزان نفوذ نور به داخل آکواریوم

محل تخم ریزی و یا لانه گذاری

پناهگاه نوزادها

تولید غذا بطور غیر مستقیم برای برخی از ماهی ها

انواع گیاهان آکواریومی

Anubias nana (آنوبیاس نانا)

Cryptocoryne balansae (گیاه کریپتون)

Madagascar Lace (ماداگاستار توری شکل)

منابع

قیمت خرید:
3000 تومان
جهت دانلود پاورپوینت گیاهان آکواریومی برروی لینک زیر کلیک کنید:
perozheha