فواید پونه

این فایل به صورت پاورپوینت و شامل ۱۲ اسلاید مصور و با انیمیشن های زیبا است.

گوشه ای از مطلب :

این گیاه نوعی نعنای جنگلی است و بوی فوق العاده ای دارد. اگر بوی شامه نواز آن شما را وسوسه کرد و خواستید آن را بچینید، بدانید که شبیه نعنا، ولی کوچک تر از آن است. در تمام فصول گرم سال، پونه از طریق ریشه تکثیر می شود و بوی معطر آن فضای خانه را مطبوع و حشرات موذی را دور می کند. 

به علاوه در اعضاى این گیاه مقدارى مواد رزینى و قند نیز وجود دارد و حاوی مقدار زیادی ویتامین است گیاه پونه در فصل گرما می روید، اما سایه روشن را بهتر می‏ تواند تحمل کندپونه کوهی یا پونه وحشی سرشار از ترکیبات آروماتیک معطر می باشند. شکل برگ ها بیضی شکل و به رنگ سبز و بنفش می باشد . با گذشت زمان ساقه حالت خشک چوبی گرفته، برگ ها بزرگتر و ضخیمتر شده و گلهای بنفش رنگ شروع به رشد می کنند . برگ‏ ها و گل‏ های پونه و همچنین ساقه‏ های آن می توانند جایگزین مناسبی برای بسیاری از آنتی بیوتیک‏ ها باشند.

از دم کرده‏ ی این گیاه برای درمان سرماخوردگی، زکام، سردردها، مشکلات گوارشی، کم کردن تب خفیف، تسکین گلودرد و برای بهبود نفخ شکم، حالت تهوع، دردهای قاعدگی و بی ‏خوابی استفاده می شودپونه را به عنوان تحریک کننده تولید صفرا نیز می‏ شناسند.  عصاره‏ ی پونه دارای خاصیت تسکین دهنده‏ ی درد نیز می ‏باشدتزریق عصاره ‏ی پونه به موش‏ های آزمایشگاهی نشان داد که این گیاه دارای خواص آرام بخشی خوبی استدر محیط آزمایشگاه دیده شد که عصاره‏ ی پونه در مقابل ویروس تب‏ خال، ویروس آنفلوآنزا، بیماری نیوکاسل و ویروس‏های مختلف دیگر فعال است.

این فایل شامل :

مقدمه

زیست شناسی

پونه کوهی

فواید پونه

قواید پونه کوهی

زنان باردار پونه نخورند

و منابع می باشد.

قیمت خرید:

3700 تومان

جهت دانلود پاورپوینت فواید پونه برروی لینک زیر کلیک کنید:

http://www.perozheha.com/downloads/powerpoint-the-benefits-of-mint

perozheha