جلبک و فرآورده های حاصل از آن

 

این فایل به صورت پاورپوینت و شامل ۳۳ اسلاید می باشد.

گوشه ای از مطلب:

جلبک‌ها از قدیمی ترین ساکنان اقیانوس‌ها و آب‌های شیرین می باشند، خلقت آنها نه تنها به میلیارد ها سال قبل از تاریخ حیات بشر بر می گردد، بلکه پیش از تمامی گونه های جانوری و گیاهی می‌زیسته اند، هم اکنون در طبیعت پیرامون ما وجود داشته که نقش بسیار مهم و کلیدی را در اکوسیستم ایفا نموده و در دسترس می باشند. امروزه بهره براری از جلبک ها در ابعاد صنعتی، کشاورزی، دارویی و غذایی گسترش بسیار زیادی یافته و تکنولوژی های مدرنی برای تولید و بهره برداری از جلبک ها در کشور های صنعتی و پیشرفته جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

بعضی از جلبکها قادرند یونهای فلزات سنگین نظیر روی و کادمیوم را از آبهای آلوده جذب کنند و بدین طریق خاصیت سمی آنها را کاهش داده و یا خنثی کنند. پساب خروجی از مزارع پرورش ماهی معمولا حاوی میزان بالایی از ضایعات بوده که می تواند برای دیگر آبزیان و مزارع همجوار مشکل ساز باشد. از آنجائیکه جلبکها اغلب این ضایعات را بعنوان منبع غذا مورد استفاده قرار    می دهند سعی بر این است که در محل های خروجی پساب مزارع پرورش ماهی این جلبک ها را پرورش دهند.

برخی از پژوهشگران، به دلیل اینکه تقریباً ۱۱٪ حجم دیاتومه را روغن تشکیل می دهد، آنها را منشأ تشکیل نفت های جهان      می دانند. طبق نظر برخی از این دانشمندان، رسوبات دیاتومه ها فسیل شاخص باارزشی برای اکتشاف میدان های زیرزمینی نفت  می باشند.

امروزه بهره براری از جلبک ها در ابعاد صنعتی، کشاورزی، دارویی و غذایی بسیار گسترش یافته و تکنولوژی مدرن برای تولید و بهره برداری از جلبک ها در کشور های صنعتی و پیشرفته جهان مورد استفاده قرار می گیرد. خوشبختانه در کشور ما نیز به علت شرایط جغرافیایی خاص، گسترش جلبک ها آن چنان است که می توان مواد اولیه بسیاری را از آن ها استخراج کرده و با بهره گیری از این مواد از واردات جلوگیری کنیم.

این فایل شامل:

معرفی

دسته بندی ماکرو جلبک ها

فراوانی

استخراج مواد، عمل آوری و موارد استفاده

انواع جلبک ها

موارد استفاده از جلبک ها

ارد جلبک

کشاورزی

محصولات ارایشی

منبع سوخت

تصفیه فاضلاب

دیاتومیت

تهیه چسب

کاغذ تمیزکننده عدسی

تولید سوخت بیودیزل

هیدروکلوئید های استحصالی

استخراج آگار

انواع آگار

استفاده از آگار

استخراج آلژینات

استخراج کاراژینن

نتیجه گیری

آزولا

موارد استفاده آزولا

قیمت خرید:

4000 تومان

جهت دانلود پاورپوینت جلبک و فرآورده های حاصل از آن برروی لینک زیر کلیک کنید:

http://www.perozheha.com/downloads/powerpoint-algae-and-products-derived-from-it

perozheha